www.shirok-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Четверг, 18 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Широківський район >> Новини
Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції»
Версія для друку Написати листа

До Вашої уваги і уваги депутатів Широківської районної ради у рамках навчання надається наступна інформація і роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) стосовно нового етапу електронного декларування, що розпочався з 1 січня 2019 року Він охоплює всіх суб’єктів декларування.
Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» серед суб’єктів декларування є й посадові особи місцевого самоврядування , й депутати місцевих рад. Вони повинні заповнити на офіційному веб-сайті Національного агентства за допомогою кваліфікованого електронного підпису декларацію за минулий 2018 рік (за період з 01 січня до 31 грудня включно) до 00 годин 00 хвилин 01 квітня 2019 року.
Хочемо нагадати Вам про те, що Законом передбачено 4 типи декларацій суб’єкта декларування:
1) Щорічна декларація, яка подається у період з 01 січня до 01 квітня року, наступного за звітним роком.
Вона охоплює звітний період - з 01 січня до 31 грудня включно, що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

2) Декларація суб’єкта декларування, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, що подається не пізніше дня такого припинення. Якщо припинення зазначених функцій відбулося з ініціативи роботодавця, декларація подається не пізніше двадцяти робочих днів з дня, коли суб’єкт декларування дізнався чи повинен був дізнатися про таке припинення.

    Декларація суб’єкта декларування, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими таким суб’єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день, що передує дню подання декларації.

    3) Декларація суб’єкта декларування, який припинив діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, що подається до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено таку діяльність.
    Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

    Дуже важливим питанням є своєчасне подання всіх необхідних декларацій. У випадку якщо особа, наприклад, звільняється з посади в січні 2019 року, вона повинна подати 3 декларації: одну при звільненні саме в день звільнення, а якщо її звільняють з посади – протягом 20 днів, другу - до 01 квітня 2019 р. щорічну, і третю в 2020 році за 2019 рік. Тобто навіть якщо особа пропрацювала у відповідному році хоча б один день, вона повинна подавати декларацію за весь цей рік в наступному році.

    4) Декларація суб’єкта декларування, який є особою, що претендує на зайняття посад, зазначених у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 Закону, що подається до призначення або обрання особи на посаду.
    Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому особа подала заяву на зайняття посади (участь у конкурсі), якщо інше не передбачено законодавством, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

    Законодавством можуть передбачатися особливості щодо процедури відбору кандидатів на зайняття вакантних посад суб’єктів декларування. Наприклад, Закон України «Про державну службу» передбачає подання двох декларацій в процесі такого відбору: перша декларація подається особою, яка бажає взяти участь у конкурсі на зайняття вакантної посади державної служби, разом з іншими документами для участі в конкурсі; друга декларація подається зазначеною особою, якщо вона перемогла в конкурсі, перед її призначенням на посаду (стаття 25 Закону України «Про державну службу»). В обох випадках декларація подається за минулий рік.
    Але період, який охоплюється відповідними деклараціями, залежить від часу їх подання: наприклад, якщо документи для участі в конкурсі були подані у грудні 2018 року, то перша декларація повинна охоплювати попередній 2017 рік; при цьому, якщо рішення про перемогу в конкурсі було ухвалено вже в 2019 році (наприклад, у січні), то друга декларація повинна охоплювати попередній 2018 рік.

    Окрім цього, особи, діяльність яких пов’язана з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування зобов’язані інформувати про суттєві зміни у майновому стані протягом року. Тобто протягом 10 днів після отримання доходу чи купівлі майна на суму, еквівалентну чи більшу за 50 розмірів прожиткових мінімумів для працездатних осіб на початок року (88 100 грн для 2018 року), особа має надіслати повідомлення про зміни у майновому стані (форма змін). Якщо таких суттєвих змін 2 чи 3, після кожної зміни слід подавати відповідне повідомлення. Його подають аналогічно е-декларації.
    Нагадую, що всі Декларанти мають змогу зберігати чернетки форми й використовувати раніше подані декларації для створення нових. А також заповнювати декларацію поступово, повертаючись до заповнення необмежену кількість разів, до встановленого строку подачі декларації.
    Суб'єкт декларування може подати виправлену декларацію без звернення до НАЗК лише один раз упродовж 7 днів після подання декларації. Після цього терміну виправлення можливе лише з дозволу НАЗК і може також передбачати притягнення до відповідальності.
    Також важливо пам’ятати, що, на відміну від декларацій, виправлені повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування до Реєстру не подаються. Отже, під час їх заповнення необхідно бути максимально зосередженим, аби не допустити у них помилок, які в подальшому не зможете виправити.
    Наголошую про персональну відповідальність за неподання, несвоєчасне подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, або за подання у ній завідомо недостовірних відомостей.
    Відомості, які підлягають декларуванню, конкретизовані у ст. 46 Закону України «Про запобігання корупції».
    А на сайті Національного агентства з питань запобігання корупції оприлюднено найпоширеніші запитання при роботі з Єдиним державним реєстром декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Рішення НАЗК від 11.08.2016 року № 3).
    Таким чином, депутати місцевих рад зобов’язані з 1 січня 2019 до 1 квітня 2019 року подати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію за минулий 2018 рік за формою, що визначається Національним агентством.
    І, на кінець, хотілось би наголосити на тому, що з січня 2019 року НАЗК прийнято рішення про застосування для перевірки декларацій Системи логічного та арифметичного контролю декларацій (далі – ЛАК).
    Дані декларацій, завантажених до ЛАК, будуть перевірені на відповідність Правилам логічного та арифметичного контролю та повної перевірки декларацій, кожному з яких надана відповідна кількість балів вагового коефіцієнта. ЛАК розподілить декларації за сумою таких балів – від найвищого значення до найнижчого. Такий розподіл визначить порядок, за яким будуть розпочаті повні перевірки.
    При цьому буде використаний автоматизований доступ Національного агентства до реєстрів та баз даних, наявний на момент проведення логічного та арифметичного контролю декларацій.
    Таким чином суб’єктам декларування варто зважати на те, що зазначене пришвидшить виявлення НАЗК декларацій, дані до розділів яких внесено із порушеннями чи суперечностями, а також реагування на такі факти, у тому числі шляхом початку повної перевірки декларацій. В свою чергу це означає, що з цього моменту увага НАЗК буде прикута не тільки до декларацій «топ-чиновників», як-от народних депутатів, міністрів та керівників центральних органів виконавчої влади, суддів, прокурорів, та інших, а й до декларацій інших посадовців органів державної влади, місцевого самоврядування та юридичних осіб публічного права.
    З огляду на те, що у діяльності НАЗК щодо фінансового контролю суб’єктів декларування мінімізується безпосередня участь уповноважених осіб, а відповідні процеси аналізу та співставлення інформації автоматизуються, суб’єктам декларування при заповненні декларацій варто прискіпливіше ставитись до даних, які вносяться у відповідні розділи декларації, а також керуватись даними, наявними у відповідних реєстрах та базах даних, з якими при перевірці буде здійснюватись порівняння інформації про об’єкти декларування.

    Всім дякую за увагу!
    Версія для друку Написати листа

    Про цей сайт | Запитання | Адміністратор